بنابر اعلام باشگاه اسرای فلسطینی از آغاز جنگ در ۷ اکتبر بیش از ۵۶۰۰ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه ۳ ژانویه ۲۰۲۴ در جریان تهاجم به اردوگاه نور شمس در کرانه باختری تعداد زیادی از فلسطینیان را بازداشت کردند.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که نیرو‌های رژیم صهیونیستی از عصر دیروز تا صبح امروز ۳۰ فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت کردند تا مجموع بازداشت شدگان در کرانه باختری از ۷ اکتبر به ۵۶۳۰ نفر برسد.

باشگاه اسرای فلسطینی با اشاره به اینکه در میان بازداشت شدگان، وفا عواد، عکاس آژانس خبری وفا فلسطین در طولکرم، و زندانیان سابق نیز وجود دارد، بازداشت‌ها در استان‌های رام‌الله و الخلیل متمرکز بوده و بقیه دستگیری‌ها بین استان‌های بیت لحم، توباس، طولکرم، نابلس و جنین توزیع شده است.

یورش‌ها و حملات گسترده علیه زندانیان و خانواده‌های آنها، علاوه بر خرابکاری و تخریب منازل فلسطینی ها، تهدید به تیراندازی و مصادره خودرو‌ها و همچنین عملیات خرابکارانه گسترده که زیرساخت‌ها را تحت تأثیر قرار داد، همراه بود.

این باشگاه در بیانیه خود خاطرنشان کرد: نیرو‌های اسرائیلی به مدت بیش از ۳۰ ساعت به اردوگاه نور شمس در طولکرم که مورد تهاجم همه جانبه صهیونیست‌ها بود حمله کردند. صد‌ها شهروند بازرسی شدند و عده‌ای به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. در نتیجه تداوم تهاجم شدید اسرائیل در اردوگاه و به طور کلی استان طولکرم، این باشگاه نتوانست تعداد واقعی بازداشت شدگان را تأیید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار